Wat moet je weten over het uitbesteden van je ICT?

ICT-ondersteuning houdt in dat je bepaalde ICT-taken uitbesteedt aan een bedrijf wat daarin in gespecialiseerd is. Dit bedrijf weet alles over dingen op het gebied van ICT en dit biedt veel voordelen. Maar wat deze voordelen precies zijn, leest je in dit artikel. 

Waarom kiezen voor ICT-ondersteuning?

Veel bedrijven vinden ICT-taken erg complex en kiezen er daarom voor om dit uit te besteden aan een ander bedrijf zoals Asista. Wil jij jezelf helemaal kunnen blijven focussen op het bedrijf, dan zal iemand met de juiste kennis aangenomen dienen te worden. Dit is vaak duurder dan het outsourcen van de ICT-werkzaamheden. Door ICT uit te besteden aan een externe partij kun jij jezelf meer focussen op jouw eigen werkzaamheden, blijven de kosten lager en is de kwaliteit van de ICT-werkzaamheden gewaarborgd.

Wanneer beginnen met ICT-ondersteuning?

Voor het ene bedrijf is het niet nodig om ICT-ondersteuning in te schakelen; de kennis die nodig is, is dan namelijk al voldoende aanwezig binnen het bedrijf. Andere bedrijven zijn al vanaf de start van hun bedrijf begonnen met het uitbesteden van ICT-gerelateerde werkzaamheden. Maar wat doe je als je nog twijfelt over of je ICT-ondersteuning wilt? Wanneer is het het goede moment om te beginnen met het uitbesteden van de ICT? 

Ondanks dat het voor ieder bedrijf anders is, zijn er wel een aantal signalen die aanduiden dat het tijd is voor een goede ICT-ondersteuning:

  • De interne onderhoudskosten lopen hoog op.
  • De ICT-taken worden te complex voor jouw bedrijf zelf. 
  • De huidige systemen kunnen de werklast niet meer aan en deze moeten vervangen worden. 
  • Er is vaak nieuw intern ICT-personeel nodig doordat het bedrijf hard groeit. 
  • Er is intern te weinig kennis van ICT en hierdoor kan de kwaliteit niet gewaarborgd worden. 

De grootste voordelen van het uitbesteden van ICT werkzaamheden

Wanneer je de keuze hebt gemaakt om ICT uit te besteden, dan betekent dit dat alle ICT-gerelateerde zaken binnen het bedrijf niet meer opgepakt hoeven worden door jullie eigen medewerkers. Dit brengt wat voordelen met zich mee: 

  • Het eerste voordeel is dat alle medewerkers zich nu kunnen focussen op de essentie van het bedrijf, het is niet meer nodig om er ICT-taken bij te doen. 
  • De continuïteit en kwaliteit worden gewaarborgd: je kunt er vanuit gaan dat de externe partij zorg draagt voor vakkundig personeel en de nieuwste software.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.