Voordeel van Google Ads
Je weet het misschien niet, maar er zit veel voordeel in het gebruiken van Google Ads. Het lijkt op iets ingewikkelds maar dat is het niet. Het is eigenlijk heel simpel. Het zijn alle manieren van adverteren via Google. We zetten ze voor jou de meest voorkomende op een rijtje:
- Adverteren in de zoekmachine van Google
- Google Shopping
- Adverteren op Startpagina’s
- Adverteren op YouTube
Adverteren in Google brengt een aantal voordelen met zich mee. Hieronder worden deze voordelen uitgelegd aan de hand van manieren van adverteren.
Met Google Ads (Ook wel Google Adwords) adverteer je op bijvoorbeeld een zoekwoord, zodat jij zo hoog mogelijk in de zoekmachine komt te staan. Als je bijvoorbeeld adverteert op het zoekwoord “Online marketing Bureau” kom je op dit zoekwoord zo hoog mogelijk in Google te staan. Als een Google-gebruiker dit zoekwoord opzoekt, komt de bezoeker jou site als 1 van de eersten te zien. Dit heeft als voordeel dat jou site vaker bezocht wordt. Dat kan ervoor zorgen dat als je een webshop hebt, hier ook meer omzet wordt gerealiseerd. Zo geldt dit ook voor de andere manieren van adverteren, dit realiseert meer verkeer op je site en levert meerdere voordelen voor je op.
Waarom adverteren in Google?
Men vraagt zich regelmatig af waarom je met Google zou moeten adverteren, als je toch al veel tijd besteed in SEO. SEO is de afkorting van Search Engine Optimalisation, in het Nederlands Zoekmachine Optimalisatie. SEO is het organische en kosteloze zoekresultaten op Google en onder andere Bing. Aan de hand van zoekwoorden kom je op een natuurlijke manier hoger in Google te staan. Dit kan al veel verkeer opleveren, maar een ruime 80% van het verkeer dat je realiseert komt van betaalde zoekadvertenties. Verder zijn er nog een aantal redenen waarom je zou adverteren via Google Ads,
- Zoekmachines worden alleen maar meer gebruikt, dit zal de komende jaren niet veranderen.
- Je kan zelf bepalen wat je uitgeeft aan de campagnes.
- Je krijgt inzicht in de prestaties van de campagnes, zoekwoorden, advertenties, et cetera.
- Je betaalt pas als er sprake is van resultaat, dit in de vorm van een klik, aantal weergaven of een conversiepercentage.
Tips voor een goede advertentietekst
- Advertentietekst
Bij een advertentie hoort natuurlijk een goede advertentietekst. Zonder een goede advertentie tekst is je advertentie minder relevant, en de relevantie van een advertentie is heel belangrijk. Dit bepaalt namelijk je kwaliteitsscore en daarmee de advertentiepositie in de zoekmachine. Je kan dit doen met behulp van zoekwoorden, zet de zoekwoorden in de advertentietitel, de URL en de advertentie zelf.
- Call to action
Een Advertentie op zich zelf wordt veel bekeken, maar je doelgroep moet ook weten wat de vervolgstappen zijn. Een Call to action is dat je de doelgroep stimuleert om een handeling uit te voeren na het lezen van de advertentie. Een voorbeeld van zo’n handeling/CTA is “vraag een offerte aan”, “neem contact met ons op”, “bestel dit product online”. Het is belangrijk om te vermelden wat de mogelijkheden zijn en wat de vervolg stap moet zijn.
- Unique selling points
Om de advertentie nog relevanter te maken, kan aan de hand van Unique selling points. Een Unique selling point, ook USP genoemd, omschrijft de eigenschappen van een product of dienst. Dit onderscheidt het product of dienst met dat van de concurrent. Dit maakt de advertentie ook uniek, uniekheid doet het meestal goed in het ondernemen.